TichaDohoda.cz » Tichá dohoda » Novinové články » Článek

Novinové články - Tichá dohoda

O DUCHOVNÍ DOLARIZACI

Vaše debutové "cédéčko" není v obchodech příliš vidět...

Dan Šustr: "Bohužel jsme příliš pozdě zjistili, že vydavatelství Arta, kde jsme CD natočili, není schopné dovést svou práci do konce. Výroba desky se od ústně slibovaného jednoho měsíce protáhla přes rok. Po následných velkých tahanicích, které proběhly i v tisku, se firma písemně zavázala, že s distribucí začne od konce srpna. Ani to však nesplnila, podle našich informací je v distribuci z 5000 výlisků pouhá pětistovka jen na několika místech v Praze. Museli jsme se tedy uchýlit k poslednímu možnému kroku a firmu jsme žalovali. Není to v našem případě žádná reklama, ale nutnost. Dneska má desku snad každá bigbítová kapela u nás a my ani nemůžeme točit další, ačkoliv o ni projevila zájem hned tři vydavatelství."

Co koncerty, TV?

Blanka Šrůmová: "Dneska je v Praze mnohem více klubů, což je pro nás dobré. Člověk už nemusí být vázaný na to, jestli zaplní jakýsi dům kultury. Ideální by to mohlo být v klubu Bunkr, který buduje Rádio 1. Také ale poznáváme starou muzikantskou zkušenost, že je zdravé občas vyjet z Prahy. Nedávno jsme hráli třeba v Brně a bylo to ve srovnání s Prahou nebe a dudy. Posluchači v Praze jsou zahlcení nadprodukcí všeho okolo muziky, v Brně bylo líp. Každopádně jsem měla pocit, že lidé přišli na nás, na rozdíl od takového Rock Café, kde víš, že tam přijde každý cizinec, který jde okolo.

D. Š.: "A co se týče TV, myslím, že v současné době soustavně pracuje na likvidaci české muziky. V Kontaktu neustále pouštějí klipy zahraničních hvězd, a přitom je v archivech spousta materiálu s kapelami našimi: Toyen, Mercedes i my. Je v tom určitá "dolarizace" naší společnosti. Pokud bude v obchodě místo českého másla holandské, ještě se nic neděje. Ale ta dolarizace nastane i v oblasti duchovní, i v muzice. Vzhledem k již známým případům prohlašuji: Tichá dohoda je česká kapela. Hodláme i nadále skládat v češtině, protože vycházíme ze svých pocitů v tomto klimatu a chceme komunikovat s českými lidmi, ne s cizinci."

Milan Šefl
Český deník 5.11.1991













Podporujeme